
Voor het driebussensysteem wat in 1997 van start ging werd een zestal DAB MidiCity's in citybus-uitvoering aangeschaft, voor het servicenet kwamen daarnaast nog tien van deze bussen in een blauwe kleurstelling.
De bussen 06 en 07 waren proefbussen met een hybride-aandrijving, de 700-703, 706 en 709 waren gehuurd van de RET. De 711 was gehuurd van de VEONN en had daar nummer 6016, de 6023 was de NZH 6023.
De SVD 6232, een DAB Silkeborg MidiCity uit de serie 6232-6237 uit 1997, bij het centraal station van Dordrecht (foto: Joop Solleveld)
Nummers: | Type: | In dienst: |
---|---|---|
06-07 | DAB LA Servicebus/DAB Silkeborg MidiCity | 1994 |
700-703, 706, 709 | DAF/DAB Silkeborg MidiCity MKIII | 1997 |
711 | DAF/DAB Silkeborg MidiCity MKIII | 1997 |
6023 | DAB Silkeborg Multibus | 1997 |
6232-6237 | DAB LA Servicebus/DAB Silkeborg MidiCity | 1997 |
6501-6510 | DAB LA Servicebus/DAB Silkeborg MidiCity | 1997 |


Foto links: De Stadsvervoer Dordrecht 07 was samen met de 06 enige tijd aanwezig als proefbus met een hybride-aandrijving
Foto rechts: De Stadsvervoer Dordrecht 701 werd gehuurd van de RET (foto: Ron van Poppel)

In september 2001 werden de 6502, 6503, 6504, 6507, 6509 en 6510 verkocht aan ES Bus in het Deense Roskilde. De daarna nog resterende DAB-bussen werden halverwege 2002 verkocht aan TEC Henegouwen waar ze werden overgespoten en een Belgisch kenteken kregen, maar niet of nauwelijks ingezet zijn.
Ze werden vervangen door een serie van vier hybridebussen van het type Mercedes Cito aangezien de LPG-motor van de DAB-bussen toch niet zo betrouwbaar bleek als verwacht.
De SVD 6502, een DAB Silkeborg MidiCity uit de serie 6501-6510 uit 1997, bij het centraal station van Dordrecht (foto: Dennis Roelevink)


Cabine (links) en interieur (rechts) van de DAB Silkeborg MidiCity (foto's: Nick Roestenburg)